Wycieczka do Drohiczyna 2021

W ramach projektu obywatelskiego dla mieszkańców gminy Wołomin" Widzieć sercem", w dniu 26 listopada 2021 r. członkowie PZN z Wołomina wraz ze swoimi opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Drohyczyna. W drodze do Drohyczyna zatrzymaliśmy się w Liwiu, gdzie zwiedziliśmy Zamek z I poł. XV w. z gotycką warownią i Muzeum Zbrojowni oraz Barokowy Dwór Starostwa Liwskiego zbudowanego w 1782 r. położonym w malowniczej dolinie rzeki Liwiec. Następnym punktem był Węgrów, na węgrowskim rynku króluje barokowa Bazylika Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. W podziemiach węgrowskiego dawnego klasztoru i kościoła pod wezwaniem św. Piotra z Alkantary i św. Antoniego z Padwy zapoznaliśmy się z historią miasta, które przez wiele wieków było wspólnym domem dla katolików, protestantów, żydów i prawosławnych, obejżeliśmy eksponaty związane z czterema religiami: katolicyzmem, protestantyzmem, judaizmem i prawosławiem. W Drohyczynie dotarliśmy na szczyt Góry Zamkowej, gdzie w 1928r w 10. rocznicę odzyskania niepodległości, stanął pamiątkowy obeliks. To piękne miejsce, z którego rozpościera się zapierający dech w piersiach widok na dolinę Bugu. Spacerkiem udaliśmy się do kościoła katedralnego pod wezwaniem Trójcy Przenajświętszej, w której mieści się Kuria Drohiczyńska i Seminarium, po zapoznaniu się z historią tego wspaniałego obiektu i po odmówieniu Koronki do Miłosierdzia Bożego udaliśmy się na obiad do restauracji Zamkowa, "Zaguby" regionalna potrawa Podlasia wszystkim smakowała. Posileni, kontynuowaliśmy zwiedzanie Drohiczyna. W muzeum znajdującym się w dawnym klasztorze franciszkańskim przylegającym do kościoła Wniebowzięcia Najświętrzej Maryi Panny zapoznaliśmy się z zabytkami i wspaniałymi zbiorami sztuki sakralnej oraz pamiątkami z wizyty Św. Jana Pawła II w Drohiczynie. Prawdziwą perełką tego muzeum jest monstrancja obozowa, którą wykonali uczestnicy Powstania Warszawskiego osadzeni w niemieckim obozie w Treblince, wykonana ze szczątków zestrzelonego samolotu. Serdecznie dziękujemy Włodarzom Gminy Wołomin.